back back

חוקי המשחק משתנים: AI בתהליכי אפיון ועיצוב חוויית משתמש

כיום, קיימים כלי AI שנוגעים בכל מיני דיסציפלינות מתחום חוויית המשתמש, וניתן להיעזר בהם בכל שלב של תהליך האפיון והעיצוב, מהן הכלים האלה ואיך להשתמש בהן בצורה מושכלת?

aman digital blog_ai _1920_1080

עולם עיצוב חוויית המשתמש עובר בשנים האחרונות מהפכה שקטה אך עמוקה, עם כניסתה של הבינה המלאכותית (AI) לכלים ולתהליכים השונים. אם בעבר עבודת המאפיינים כללה המון שעות עבודה ידנית, בין אם במחקרי משתמשים ושוק, בין אם בניתוח המחקרים או באפיון המסכים, היום הכלים הטכנולוגיים מאפשרים לאנשי מקצוע לעבוד בצורה חכמה ומדויקת יותר עם חיסכון עצום בזמן.
כיום, קיימים כלי AI מעולים שנוגעים בכל מיני דיסציפלינות מתחום חוויית המשתמש, וניתן להיעזר בהם בכל שלב של תהליך האפיון והעיצוב. הנה מספר דוגמאות:
יש לכם פרויקט ואתם רוצים לעשות סיעור מוחות? יודעים מי קהל היעד ורוצים לדעת איך הלקוחות הפוטנציאליים מרגישים וחושבים? ה- GPT’S הייעודיים של Chat Gpt יכולים לתת מענה מצוין.

ל- Gpt’s יש יתרונות רבים, ביניהם:
• התאמה למשימות ותחומים ספציפיים. התאמה זו מאפשרת לקבל תוצאות מדויקות וממוקדות יותר
• פחות צורך לכוון את השאלות. הכלי כבר יודע מה הכיוון שאותו אנחנו מחפשים ולעיתים מספק שאלות מובנות מראש שעוזרות לקבל תוצאות טובות ובכך חוסכים זמן וניסיונות חוזרים ונשנים לקבל תאת התוצאה המבוקשת.
• ה- Gpt’s נוגעים בהמון תחומים ייעודיים שטובים לנו כמאפיינים: מחקרי שוק, מפות אמפתיה, Mind Maps, קופי ומיקרו קופי ועוד רבים וטובים.

רוצים לעשות מחקר משתמשים וצריכים עזרה במיקוד וכתיבת השאלות? UX Pilot הוא הכתובת שלכם: בעזרת פרומפט והגדרת קהל היעד, תקבלו רשימת שאלות, אותן תוכלו למקד ולערוך.
היתרונות הבולטים של UX Pilot, שהוא כלי AI שמאפשר לנו לשפר את תהליכי עבודת האפיון, העיצוב והאופטימיזציה של חוויית המשתמש, שהוא נוגע באספקטים השונים של העבודה:

  • עוזר במחקרים
  • מאפשר יצירת מסכים Low Fidelity ו- High Fidelity
  • ניתן לעבוד בצוותים
  • מאפשר לעשות UX Review למסכים מוכנים
  • מתממשק עם פיגמה
    ועוד תכונות רבות ומצויינות.

רוצים לעשות מחקר עומק או מחקרי טרנדים? במקום לחפש מקורות מחקר, Perplexity הוא הכלי בשבילכם לאיתור וניתוח מידע.
Perplexity הוא אחד הכלים החזקים היום למחקרים, בעיקר בשל העובדה שהוא:

  • מספק את כל הרפרנסים שעליהם נשענת התשובה שהוא נותן
  • מציג בתום כל תשובה כ- 5 שאלות המשך אפשריות שעוזרות להעמיד את המחקר
  • יכול לייצר תובנות על בסיס המחקר שעשה או על בסיס קובץ שמעלים אליו

וכמו בכלים האחרים, היריעה של Perplexity רבה ורחבה ואני מזמינה אתכם לחקור אותו ואיתו.
רוצים לייצר מסכים שישמשו כתשתית לאפיון? כתבו פרומפט ב- UIzard ותראו מה קורה 😊

טיפ לדרך: אין כלי AI שיתן לכם מענה לכל השלבים בתהליך. כדי לעשות עבודה טובה וכדי למקסם את היכולות המופלאות של כלים אלו, כדאי לשלב מספר כלי AI לכל משימה. לדוגמא: Chatgpt יכול לעזור בהגדרה ודיוק של קהל היעד, Ux pilot בכתיבה של שאלון מחקר משתמשים ו- Claude בניתוח ממצאי המחקר.

השימוש בכלי AI מציב מספר אתגרים אתיים שחובה עלינו להכיר ולקחת בחשבון בעבודה: החל מבדיקת המידע כי הוא עשוי להיות לא מדויק, וכלה בנושאי נגישות, שקיפות ופרטיות.

המפתח: שילוב חכם בין אנושיות לטכנולוגיה

הדרך הנכונה לשלב AI בעיצוב UX היא לראות בה כלי עזר, לא תחליף. הטכנולוגיה עוזרת לנו לייעל תהליכים ולהעשיר את התובנות, אך התפיסה, הרגישות והיצירתיות האנושית הן עדיין הליבה של עיצוב מוצלח. מעצב שמבין את הכלים האלה ויודע להשתמש בהם בצורה מושכלת יוכל ליצור חוויות משתמש מדויקות, נגישות ומלאות משמעות.

AI זה לא רק כלי, אלא מהפכה בעולם. השימוש ב AI פותח אפשרויות חדשות ויוצרת סטנדרטים גבוהים יותר לתעשייה. אנשי UX שמאמצים את הכלים החדשים ומשלבים אותם בתהליכים הקיימים יובילו את התחום קדימה בעשור הקרוב.

אל תשארו מאחור.

 


    Let’s have a coffee and talk dgtl





    Message-closem-cropped
    Contact Us
    Let’s talk dgtl